A. Рекламний ролик
A-1. Продукти харчування
A-2. Напої безалкогольні
A-3. Напої алкогольні та слабоалкогольні
A-4. Товари та послуги для дому
A-5. Обладнання і техніка для дому
A-6. Аудіо, відео обладнання, електроніка, офісне обладнання
A-7. Здоров'я і краса
A-8. Мода та інші споживчі товари
A-9. Транспортні засоби та послуги, автосервіс
A-10. Туризм і подорожі, розваги, культура та спорт
A-11. Споживчі послуги та продаж в роздріб
A-12. Засоби та послуги зв'язку
A-13. Банківські, фінансові та страхові послуги, будівництво та продаж нерухомості
A-14. Реклама рекламних агенцій та засобів масової інформації
A-15. Корпоративна, іміджева реклама компанії
A-16. Соціальна реклама та благодійність
A-17. Інтернет фільми
A-18. Корпоративний фільм
A-19. Промо-ролики ТБ-передач і фільмів, ефірні заставки і анонси
A-20. Рекламні ролики для цифрових моніторів зовнішньої та внутрішньої реклами, мобільних телефонів і т
B. Реклама в пресі
C. Зовнішня реклама
D. Радіо реклама
E. Відео майстерність
F. Дизайн
G. Інтерактивна реклама
H. Креатив в Медіа проектах
I. PR проекти
J. Проекти маркетингових сервісів
K. Рекламні кампанії

J-5-16. Календарь-дерево

АгенствоMuhina Design
Творчий керівникАнна Мухина
Автор ідеїMuhina Design
ПродуктУслуги образования, услуги бренд-агентства
ОписThe school of management “Rost” (which means Growth) conducted rebranding, developed new programs, updated the site, and on the threshold of the new calendar year wanted to attract attention to these changes.

Because of the budget limit the “cross-promotion” method was used and a partner was selected, which was the design-studio. The partners combined their resources. A unique pin-up calendar was developed. The calendar was made from recycled paper, into which seeds of larch, fir tree and pine were added. The reference to the sites containing the guide for growing a tree from the calendar sheet of paper resulted in visiting the sites by the project participants. The design-studio conducted an experiment on sprouting seeds, which was shot by a camera in the mode of static shooting. The shots were combined in a video and the video was put in youtube.com and in the sites of the project participants. In addition, the link to the guide in youtube.com was sent to their clients on the mailing-lists by both companies and was published in the accounts of social networks.

Result. There was a threefold increase in the number of visits to the sites. Viewings of the video in youtube exceeded the number of calendar copies by six times and led to 20 calls. The project participants exchanged ten clients and made a contract, the value of which exceeded the project cost by seven times. The further life of the sprout participating in the video shooting and other stories about trees grown from the calendar sheet of paper will be used for the purpose of promoting the partners’ services.
Склад творчої групиСвета Шкляева – дизайнер, иллюстратор;
Ася Мухина – менеджер проекта;
Фотограф: Шлык Сергей, Колчин Виктор