A. Рекламный ролик
A-1. Продукты питания
A-2. Напитки безалкогольные
A-3. Напитки алкогольные и слабоалкогольные
A-4. Товары и услуги для дома
A-5. Оборудование и техника для дома
A-6. Аудио- и видео оборудование, электроника, офисное оборудование
A-7. Здоровье и красота
A-8. Мода и другие потребительские товары
A-9. Транспортные средства и услуги, автосервис
A-10. Туризм и путешествия, развлечения, культура и спорт
A-11. Потребительские услуги и розничные продажи
A-12. Средства и услуги связи
A-13. Банковские, финансовые и страховые услуги, строительство и продажа недвижимости
A-14. Реклама рекламных агентств и средств массовой информации
A-15. Корпоративная имиджевая реклама
A-16. Социальная реклама и благотворительность
A-17. Интернет-видео
A-18. Корпоративный фильм
A-19. Промо-ролики ТВ-передач и фильмов, эфирные заставки и анонсы
A-20. Рекламные ролики для цифровых мониторов наружной и внутренней рекламы, мобильных телефонов и т
B. Реклама в прессе
C. Наружная реклама
D. Радио реклама
E. Видео мастерство
F. Дизайн
G. Интерактивная реклама
H. Креатив в Медиа проектах
I. PR проекты
J. Проекты маркетинговых сервисов
K. Рекламные кампании

J-5-6. Train your tongue

АгенствоOgilvy Group Ukraine
Творческий руководительMisha Valeyev
Автор идеиMisha Valeyev, Alexandra Doroguntsova, Taras Dzendrovskii
ПродуктHercules
ОписаниеRelaunching the brave Hercules brand of Ice Cream had two pretty tough challenges. The prices went up, and the sun went down.
Ukraine had one of its worst summers in decades and ice-cream was the last thing people were looking to buy. Additionally, the price increase meant that the advertising needed to create some serious value.We decided to cut through the clutter with an unusually long body part.
The tongue concept spread through many outdoor channels, with fake takeovers of other billboards and even tongues that spanned the entire length of a train. All of this encouraged the nation to prepare their tongues for Hercules ice-cream.
And they did! The campaign became a nationwide trend, with hundreds of free media impressions (SHOW MEDIA IMPRESSIONS), a huge Facebook following (SHOW 50+ OF THE BEST FACEBOOK FAN PHOTOS) and sales results that surpassed all expectations.
Состав творческой группыArt Director: Dima lebedev, Copywriter: Evgeniya Dzyubenko, Producer: Irina Pigal, Director: Wayne Halloway, Account Manager: Evgeniy Mirolubenko, Business Director: Victor Ishkov, Svetlana Polyakova, Production Studio: Moloko