A. Рекламний ролик
A-1. Продукти харчування
A-2. Напої безалкогольні
A-3. Напої алкогольні та слабоалкогольні
A-4. Товари та послуги для дому
A-5. Обладнання і техніка для дому
A-6. Аудіо, відео обладнання, електроніка, офісне обладнання
A-7. Здоров'я і краса
A-8. Мода та інші споживчі товари
A-9. Транспортні засоби та послуги, автосервіс
A-10. Туризм і подорожі, розваги, культура та спорт
A-11. Споживчі послуги та продаж в роздріб
A-12. Засоби та послуги зв'язку
A-13. Банківські, фінансові та страхові послуги, будівництво та продаж нерухомості
A-14. Реклама рекламних агенцій та засобів масової інформації
A-15. Корпоративна, іміджева реклама компанії
A-16. Соціальна реклама та благодійність
A-17. Інтернет фільми
A-18. Корпоративний фільм
A-19. Промо-ролики ТБ-передач і фільмів, ефірні заставки і анонси
A-20. Рекламні ролики для цифрових моніторів зовнішньої та внутрішньої реклами, мобільних телефонів і т
B. Реклама в пресі
C. Зовнішня реклама
D. Радіо реклама
E. Відео майстерність
F. Дизайн
G. Інтерактивна реклама
H. Креатив в Медіа проектах
I. PR проекти
J. Проекти маркетингових сервісів
K. Рекламні кампанії

J-5-6. Train your tongue

АгенствоOgilvy Group Ukraine
Творчий керівникMisha Valeyev
Автор ідеїMisha Valeyev, Alexandra Doroguntsova, Taras Dzendrovskii
ПродуктHercules
ОписRelaunching the brave Hercules brand of Ice Cream had two pretty tough challenges. The prices went up, and the sun went down.
Ukraine had one of its worst summers in decades and ice-cream was the last thing people were looking to buy. Additionally, the price increase meant that the advertising needed to create some serious value.We decided to cut through the clutter with an unusually long body part.
The tongue concept spread through many outdoor channels, with fake takeovers of other billboards and even tongues that spanned the entire length of a train. All of this encouraged the nation to prepare their tongues for Hercules ice-cream.
And they did! The campaign became a nationwide trend, with hundreds of free media impressions (SHOW MEDIA IMPRESSIONS), a huge Facebook following (SHOW 50+ OF THE BEST FACEBOOK FAN PHOTOS) and sales results that surpassed all expectations.
Склад творчої групиArt Director: Dima lebedev, Copywriter: Evgeniya Dzyubenko, Producer: Irina Pigal, Director: Wayne Halloway, Account Manager: Evgeniy Mirolubenko, Business Director: Victor Ishkov, Svetlana Polyakova, Production Studio: Moloko